Veelgestelde vragen over adverteren op social media
Is adverteren op social media relevant?
Social media is iets wat we allemaal dagelijks gebruiken in ons leven.
Als u om u heen kijkt gebruiken de meeste mensen dagelijks enige vorm van social media. Zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Twitter of TikTok. Deze platformen worden gebruikt door miljarden mensen, dus voor u als bedrijf een goed medium om hierop uw bedrijf te laten zien. Door actief te zijn op social media bereikt u niet alleen nieuwe potentiële klanten, maar ook blijft u herkenbaar en zichtbaar voor uw huidige klanten. Het wordt nog iedere dag onderschat dat het belangrijk is om als bedrijf niet in het 'vergeet hoekje' terecht te komen.
Het klopt dat niet alle social media kanalen relevant zijn voor uw bedrijf, maar voor ieder bedrijf is er altijd wel minimaal één social media kanaal relevant.
Welk social media kanaal is het juiste voor mijn bedrijf?
Dit ligt er natuurlijk aan wat u wilt bereiken. Richt uw bedrijf zich op de particulieren branche? Dan zijn Facebook, Instagram, TikTok of Pinterest wellicht interessant. Richt uw bedrijf zich (meer) op de zakelijke markt? Dan is LinkedIn bij uitstek geschikt, maar voor ieder bedrijf is het vaak een combinatie van 2 á 4 social media kanalen.
Hoeveel kost het om te adverteren op social media?
Adverteren op social media hoeft niet veel te kosten, echter is het wel zo hoe meer budget hoe meer bereik. Ook ligt het aan de grootte van het bereik. Wilt u door heel Nederland zichtbaar zijn of alleen in een bepaald gebied.
Moet ik inzetten op betaald of organisch adverteren?
Dit ligt er helemaal aan wat u wilt als klant. Wilt u uw huidige volgers onderhouden dan is organische content meer dan voldoende. Met betaalde content opent u deuren bij potentiële klanten en het mooiste van dit alles is dat u de pijlen speficiek kunt richten op de doelgroep die u wilt bereiken.